Planul de acțiune privind educația digitală 2021-2027 stabilește cadrul strategic de politică al UE pentru transformarea digitală în educație și formare. Acesta reprezintă un apel la acțiune pentru o cooperare mai strânsă la nivel european, pentru a învăța din criza COVID-19 și pentru a face sistemele de educație și formare profesională adaptate la era digitală.
Priorități:
- Unirea forțelor pentru recalificarea lucrătorilor
- Sprijinirea Pactului pentru competențe
Candidații eligibili trebuie să fie:
- Persoane juridice (organisme publice sau private) active în domeniile educației și formării, cercetării și inovării sau în lumea muncii;
- Stabilite în statele membre ale UE [inclusiv în țările și teritoriile de peste mări (TTPM)], în țările SEE enumerate și în țările asociate la programul Erasmus+ (lista țărilor participante)
- Pentru prioritatea "Sprijinirea Pactului pentru competențe", pentru a fi eligibili, candidații (beneficiarii și entitățile afiliate) trebuie să fie parteneri înregistrați ai parteneriatelor regionale existente ale Pactului pentru competențe.
Componența consorțiului
Propunerile trebuie să fie depuse de un consorțiu format din cel puțin 3 solicitanți (beneficiari, nu entități afiliate), din cel puțin 3 state membre ale UE sau țări terțe asociate la program.
Activități eligibile
- Explorarea posibilităților de a încorpora pe deplin conceptul de microcredite în sistemul național de educație/formare și în cadrul național de calificări;
- Explorarea modificărilor necesare în mecanismele existente de asigurare a calității pentru a încorpora microcreditele. Pregătiți o foaie de parcurs pentru pilotarea unor astfel de schimbări. Selectarea organismelor responsabile de asigurarea calității, inclusiv pentru învățământul superior, VET, învățarea adulților, inclusiv în ceea ce privește furnizorii din afara sistemului formal, care ar putea testa mecanismele relevante de asigurare a calității;
- Examinarea și analizarea nevoilor actuale și viitoare ale economiei și ale societății în general în ceea ce privește dotarea tinerilor și a persoanelor care învață pe tot parcursul vieții cu competențele de viitor necesare pentru a se conforma cerințelor tranziției ecologice și digitale;
- explorarea nevoilor și intereselor finale ale unor grupuri specifice care au nevoie de formare, perfecționare sau recalificare;
- identificarea modului în care cursurile care conduc la microcredite ar putea răspunde nevoilor menționate mai sus etc.
Durata
În mod normal, durata proiectelor ar trebui să fie cuprinsă între 24 și 36 de luni.
Finanțare
4.000.000 EUR
Termen limită: 4 iunie 2024, ora 17.00 CET (Bruxelles)
Citește mai multe aici.